rvanbeers.reismee.nl

Split; wilde vakantieverhalen deel 2.

Goede avond!

Gister hadden we besloten, na het bakken op het strand bij Slatina, dat we naar Split zouden gaan vandaag, het was vandaag immers maar 30 graden. Brrr. Zo gezegd, zo gedaan.
Midden in de nacht (06:30) ging de wekker. Het bootje zou om 08:00 vertrekken. Zucht, steun, kreun. Allemaal slaperige gezichtjes.
Eenmaal op plaats van vertrek, bleek de boot pas om 08:45 te vertrekken. Oeps. Dit leverde een leuke terrasbeurt op bij net wakker geworden Kroaten die geen Engels spraken. Alweer, oeps.
Tegen 08:45 stond de kade vol en het dringen om als eerste in de boot te komen was begonnen. Dat ging best wel goed.
Split. Super mooie stad, vooral als je heeeeel graag boven op een bergje het Split-panoramauitzicht wilt bekijken en verkeerd loopt (Rob..). Verder was split een mooie stad (ouwe troep, aldus Rob) en stikte het er van Romeinse jongens en matrozen. Optimaal plezier voor de Dames. De obers waren trouwens ook niet mis, aldus de Dames.
Bijna gestrand op een luxe cruiseschip die op weg was naar Siberië, maar hé, we leven nog.
De terugweg ging wat minder. Blauw plekje hier, tasje gescheurd. De matrozen waren opeens weg, net als de Romeinen.
Zo ongeveer 300 mensen stonden te wachten om de boot op te komen, inclusief Beers en Hoogkamer. Hoogkamer wist Joost en Els de boot op te krijgen, en Marijke heeft met hulp van een bitchfight eneen buggie Rob op de boot weten te krijgen. Zoals gezegd, we leven nog.

Kortom; vandaag was weer een mooie dag en na vele bijna dood ervaringen zitten we nu lekker uit te rusten op het balkon.

Adieu!

John & Clementien

Dus bijna een verkeerde Split-sing naar Siberie. Het lijkt afzien deze dag, maar morgen mogen jullie tot 7:30 uur uitslapen, want dat lijkt het ons leuk als jullie een lange wandeling gaan maken. Dus 8:00 uur paraat en slippers aan. Een leuke Trogir sight seeing van 4 uur.

Helen

wat dacht je van uitslapen, en als lekkere sudderlapjes op t strand liggen? Ik ben voor!
Mam, mn benen & gezicht zijn inmiddels bruiner als jouwe! nanana