rvanbeers.reismee.nl

Mostar

Na een paar dagen hebben liggen bakken op de stranden van Okrug en Slatine was het vandaag weer tijd voor wat aktie, in de vorm van een stedentrip naar Mostar in Bosnie. Na een eerdere ervaring met de politiein het prachtige Bosnie werdt de rijstijl maar op 80 plus gezet, zodat de snelheid nooit is overtreden, degene die ons inhaalde met zijn snelle Smart wel, die werd vlak voor ons met de bekende pannekoek aan de kant gezet voor een goed gesprek:)

Zonder tegenslagen kwamen we aan in het snikhete en benauwde Mostar (37 graden in de schaduw) waar we onze auto heel netjes hadden geparkeerd in een mooie, kindvriendelijke buurt (gewoon een getto). Een korte wandeling was nodig om in het gezellig drukke, oude centrum vele souvenirs te kopen voor het thuisfront. Een paar uurtjes later weer terug gereden om nog een frisse duik te nemen in het blauwe meer van Imotski.

John & Clementien

We hebben op weeronline gezien hoe heet het bij jullie is. Ook volgen we de bosbranden (vallen gelukkig mee). Mostar moet een prachtige stad zijn met een grillige geschiedenis. De politie let wel op dus daar, haastige spoed blijkt zelden goed. Veel plezier en groetjes en dikke zoenen voor allemaal xxxx

Rob

Mostar is een mooie stad maar ze zijn daar nog lang niet klaar met verbouwen..